A digitális történetmesélés lényege, hogy valamilyen történetet, eseményt különböző multimédiás eszközökkel mutatunk be, például képekkel, hangokkal, videókkal, gif-ekkel. A módszer az oktatásban is alkalmazható, hiszen a tananyag is sokszor elképzelhető egy történetként, vagy helyezhető valamilyen történeti kontextusba, így ennek bemutatását is meg tudjuk valósítani a multimédia különböző formáival. És itt nem a standard PowerPointos diasorokra kell gondolni, hanem ennél többet jelent a digitális történetmesélés, valahogy úgy, ahogyan egy alma látványa több az "alma" szó látványánál. Előnye, hogy a diákok ezáltal egy más környezetben találkoznak az anyaggal, ha pedig ők maguk készítenek el egy DST (digital story telling) feladatot, akkor nemcsak a tananyagban lesznek jártasabbak, hanem a multimédia eszközeinek használatában is.
Elsőre bizonyára furcsán hangzik, de példaként mutatok egy feladatot arra, hogyan működhet ez a módszer az iskolában.
#Galilei
Feladat: Készítsetek néhány perces híradórészleteket a XVII. századból, melyek Galilei életéből mutatnak be néhány fontosabb eseményt.
- Legalább 4 híradórészletből álló sorozat legyen.
- Legyenek megemlítve bennük Galilei fontosabb felfedezései: csillagászati felfedezések (pl. Jupiter holdja, Vénusz fázisai, heliocentrikus világkép), mechanikai felfedezések (pl. négyzetes úttörvény, szabadesés).
- Legyen bemondó, helyszíni tudósítás és interjú is a híradóban.
- Valamilyen formában jelenjen meg benne a pere és az elítélése.
4-6 fős csoportokban dolgozzatok, az elkészült híradókat órán fogjuk megnézni. Eszköz- és szoftverhasználatra vonatkozó megkötés nincs, ez az alkotói szabadság része.
Értékelési szempontrendszert
itt találtok.
Az értékelést a többi csoport fogja végezni a fenti szempontok alapján, az általuk adott pontszámok átlaga adja a valódi eredményt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése